מודעות

מזון בריא

    הגוף שלנו יודע כיצד להתרגל מהרגע בו אנחנו נולדים, אנחנו צורכים חלב אם בצורה הכי טבעית שלו ומתרגלים לטעם ונקשרים אל אימא שלנו, בחיבור אוטומטי, באמצעות חום הגוף והקרבה. כאשר אנחנו גדלים, מאכילים אותנו במאכלים מסוימים, לפי מה שנהוג ולפי מה שכתוב בספר ועם הזמן הטעם שלנו נבנה ונרכש עם השנים. במידה ונתרגל לאכול מזון בריא, נצליח לשמר את ההתנהגות ולצרוך כל חיינו מזון בריא, מזין ורווי בוויטמינים. כידוע, תרבות המערב הביאה עמה התנהגויות פחות שמרניות, אוכל רחוב תעשייתי, שמן ולא בריא כלל, אך אנחנו כשה תמים, התמכרנו לגודל, לטעם ובעיקר לפרסום.

     

    מזון בריא אינו מתבטא אך ורק בפירות וירקות, אלא במאכלים שונים בהם ניתן למצוא סיבים תזונתיים, ויטמינים וערכי תזונה שיגרמו לגוף להתפתח בצורה בריאה ולא בדרך כפייתית של השמנה וסיכון למחלות. כידוע, מחלות כגון כולסטרול גבוה, שומנים בדם, סוגים שונים של סרטן, מחלות בקיבה ועוד, נובעות בעיקר מסוג התזונה שלנו. בכדי להבטיח אורח חיים בריא חשוב לאכול מזון בריא ולעסוק בפעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע.

    הילדים שלנו גדלים להיות חקיינים שמתבוננים על דפוסי ההתנהגות של ההורים ומבינים כי זו הדרך הנכונה לנהוג. לעיתים, גם ההורים חורגים מהנהלים ומתנהגים בדרך מסוימת, אותה הם לא תמיד מעוניינים להעביר לילדים. לכן, חשוב לשים לב כי הברוקולי והתרד שעל הצלחת של הילד שלכם לא ייראו כמו עונש, אלא כחלק מהארוחה של כל בני הבית. כדאי מגיל צעיר להגביל את הילדים בצריכת סוכרים וחטיפים, אך לא למנוע מהם לגמרי, מאחר וזה יגרום לפעולה ההפוכה. מזון בריא, משמע תפריט מאוזן שמכיל את כל אבות המזון, אך בעיקר מלא בסיבים תזונתיים, אותם ניתן לקבל מירקות, פירות, דגנים וקטניות. שימו לב כי פירות וירקות אורגניים בריאים יותר, מאחר והם לא מכילים חומרים מזיקים כגון חומרי ריסוס והדברה, הורמונים וחומרים כימיים אחרים. אורגני משמעו טבעי ואמתי, אשר נוצר מאימא אדמה, ללא עזרים שאינם טבעיים. המלצת השבוע: לעבור לאורגני ולחנך את הילדים לאכול מזון בריא.


נסו גם: